مقدمه

تقریبا اواخر تابستان بود که از شدت تقابل با جریان حاکم بر شهر شروع به مشاوره دادن به یکی از نامزدهای انتخابات مجلس کردم. نه اینکه فکر کنید من چقدر آدم خفنی هستم که به نامزد انتخاباتی مشاوره می دهم، نه . فقط در حیطه کاری خودم یعنی فضای مجازی و رسانه نکاتی را با واسطه به گوش نامزد مذکور می رساندم. این فعالیت چنان ادامه داشت که ناگهان خودم را وسط ستاد رسانه آن نامزد یافتم. 

من که همیشه از دور فقط در حد اینکه گرمای سیاست را حس کنم دستی بر آتش سیاست داشتم یهو افتادم وسط جمع. این وسط جمع افتادن هم باعث شد رابطه ام با خیلی از افراد که فقط در حد آشنایی بود بسیار گرم تر بشود. آنهم افرادی با روحیه انقلابی

 

بخش اول

بعد از انتخابات با شیوع کرونا (یا به صورت علمی تر کوید19) خیالم راحت بود که مدتی خود قرطینگی می کنم و در این مدت علاوه بر سر و سامان دادن به کارهای نماینده منتخب مردم ( بله نامزد ما نماینده منتخب شده) می توانم به مطالعه و یادگیری بپردازم ولی ای دل غافل....

با یک پیشنهاد برای ضد عفونی مسجد و هیئت افتادم وسط تیم عملیات ضد عفونی ستاد مردمی مبارزه با کرونا (شما بخوانید مسئول تیم عملیات)

در ادامه سعی می کنم خاطرات یک نیرو تقریبا جهادی وسط ستاد مردمی مبارزه با کرونا را بنویسم.

 

کو ماسک

در روزهای که کم کم تب کرونا بالا می گرفت. وسایل بهداشتی حکم کیمیا داشت. تمام داروخانه ها با خطی درشت نوشته بودند " ماسک و مواد ضدعفونی نداریم "!!!!!

مردم هم در مقابل کرونا دو رویکرد کاملا متفاوت را در پیش گرفته بودند یک سری آنقدر غرق ضد عفونی و خود مریض پنداری بودند که با یک سرفه وصیت خود را می نوشتند. و در مقابل عده ای کرونا رو اصلا عددی به حساب نمی آوردند. در مورد اینکه مسئولان شهری در کدام دسته جا می گرفتند سکوت می کنم.

شیخ جواد روحانی است با مدرک دکتری که استاد دانشگاه نیز هست. همسر ایشان هم جز کادر درمانی بیمارستان شهر هستند. شیخ جواد وقتی می بیند که وضعیت شهر به این منوال است و کسی حرکتی نمی کند. و از طرفی با اطلاعاتی که از همسر خود دریافت می کرد از وضع وخیم شیوع بیماری مطلع بود. به پا خاست. به قول شاعر " من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد...... من اگر برخیزم تو اگر برخیزی همه بر خواهند خواست"

شیخ با یکی از کارخانه های دوزندگی شهر صحبت کرد که بعد از ضد عفونی و رعایت کامل مسائل بهداشتی به تولید ماسک بپردازد. بعد از آن تائیده ماسک تولیدی را از وزرات بهداشت گرفت. آنهم ماسک پارچه ای با لایه کربنی که قابلیت شست و شو دارد و تا یک ماه قابل استفاده است.
تولید ماسک شروع شد. بسته بندی آن توسط اعضایی که یکی یکی به ستاد مردمی مبارزه با کرونا پیوسته بودند انجام شد. و قرار شد هر روزه در چند نقطه شهر این ماسک  ها توزیع شود.
دیگر در شهر ماسک موجود بود. ولی همچنان داروخانه ها با خطی درشت نوشته بودند " ماسک و مواد ضد عفونی نداریم"


ادامه دارد به شرط حیات و حال نوشتن