و باز هم پاییز. بی شک پادشاه ها فصل هاست پاییز.

پیشتر ها دیدم رو نسبت به یلدا گفته بودم. و امسال تغییر ساعت در آستانه پاییز خیلی توجه ام را جلب کرد.

همیشه در انشاهای اول سال تحصیلی بعد موضوع تابستان خود را چگونه گذراندید. به این موضوع می رسیدیم که پاییز را توصیف کنید. و همیشه اینگونه می نوشتیم که با آمدن پاییز برگ های سبز درختان جای خود را به برگ های زردی می دهند که یکی یکی رو زمین می افتاد و باعث می شوند که هر روز صبح از زیر پای دانش آموزان آهنگ خش خش برگ ها به گوش برسد. در این فصل بعد از مهاجرت پرندگان خوش آواز فقط کلاغ ها در آسمان دیده می شوند. شب ها بلند تر می شود و هوا رو به سردی می رود.......

شاید در خیال ما بود که تا آخر شهریور برگ درختان سبز است و بلبل و قمری رو شاخ و برگش می خونن. و هوا هم گرمه ولی همین که پاییز شروع شد. زارت برگ درختا زرد میشه وکلاغ ها میریزن بیرون و هوا هم سرد میشه. ولی فقط به چیز این وسط هست که زارت اتفاق می افته اونم طولانی تر شدن شب ها.

ما ها معمولا طول شب رو زمانی از شب می دونیم توی اون فعالیت داریم که از غروب آفتاب شروع میشه و معمولا تا ساعت 12 شب طول می کشه. حالا اول پاییز که ساعت بر میگرده یه ساعت زود تر غروب میشه و ما هم که به صورت پیش فرض تا 12 بیداریم  پس شب ها مون از همون اول پاییز یه ساعت طولانی تر میشه.


پ.ن: حادثه اهواز واقعا دردناک بود. ولی توش یه نکته نظرم رو جلب کرد. اهوازیه و داعش رسما مسئولیت این ترور رو عهده گرفتند. منافقین هم گفتن آقا ما هم بودیم. جالبه اینقدر به نظرشون کار مهمی کردند که سر اینکه بگن ما بودیم دعواست.

پ.ن: به دوستان دانشجو عزیز میگم که شروع سال تحصیلی اولین شنبه بعد از حذف و اضافه است. اینقدر زود نرید دانشگاه....