۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

داستان سیستان1

یکی از وقایع بعد از ازدواج اینه که دیگه خودد به تنهایی نمی تونی برای خودت برنامه ریزی کنی و جالب تر میشه برات برنامه ریزی هم بکنن.

سفر به سیستان و بلوچستان و به صورت دقیق تر به بلوچستان از برنامه ریزی حضرت بانو پا گرفت و ما و خانواده ایشان بر همین اساس راهی بلوچستان شدیم. هدف اولیه سفر بازارهای شهر چابهار بود ولی با ممارست خودم و همراهی پدر زن گرامی بازدید از جاذبه ای گردشگری طول مسیر نیز به برنامه های سفر اضافه شد. هر چند تا قبل از شروع سفر از کنسل شدن آن استقبال می کردم ولی از اینکه این سفر تجاری و سیاحتی خاطره ساز عید امسالم بود اصلا نارحت نیستم. علت استقبال از کنسل شدن آن اصلا به خاطر صحبت هایی که در مورد سیستان و بلوچستان می شود نبود فقط و فقط یک دلیل داشت، خواب های نوروزی
کرمان - نرماشیر- ایرانشهر –کنارک – چابهار – منطقه حفاظت شده باهوکلات – راسک- سرباز- زهدان- بم
بعد از صرف ناهار و کمی استراحت قرار برآن شد که بازدید از مجموعه گنجعلی خان داشته باشیم. زیبایی که تقریبا در تمام شهر های مرکزی ایران قابل مشاهده است همین آثار فاخر معماری است. مغازه های مسگری و فروش پته بسیار جذاب تر فروشگاه هایی بود که سوغات معمول کرمان مثل زیره و قاووت و کلمپه می فروختند. از شناس ما مجموعه موزه حمام لطفعلی خان درنصف روز اقامت ما در کرمان به علت شستشو تعطیل بود.

۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
مصطفی فتاحی اردکانی

سیستان خانه مردان جهانست و ...... بدوست شرف خانه مردان جهان تا محشر

خدا قسمت کرد تعطیلات عید رو یه سفر تجاری - سیاحتی داشتم به سیستان و بلوچستان.
اینقدر خوب بود که نگو.
تقریبا از اوساط اسفند حرف از سفر به چابهار به میون اومد. ذوقی نداشتم برای سفر، مهم ترین دلیلم مرخصی و دلیل بعدی بازار چابهار ولی اتفاقات سفر کاری کرد که نه تنها از سفر لذت بسی فراوان بردم بلکه حتما سفر به دیار سیستان و بلوچستان رو به همه توصیه می کنم.

در پست های بعدی سفرنامه کوتاهی از سفر بلوچستان خواهم نوشت.
۳ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
مصطفی فتاحی اردکانی

عاقل باشیم

قدیم ها خیلی بیشتر بحث می کردم. و سعی در رسیدن به نتیجه در بحث از صفات بارز من بود. ولی الان نه....
الان فهمیده ام که بحث کردن با خیلی از افراد بی فایده است.
درسته عصر، عصر ارتباطه و اطلاعات زیادی در دسترس ما هست. ولی تفکر در مورد اطلاعات دریافتی هم لازمه.

یه نکته که تو این چند روز زیاد بازگو کردم. یه اطلاعاتی هیچ وقت خودش رو معرفی نمی کنه و اطلاعات دست اولش رو در اختیار شما نمیذاره.

نکته بعدی اینکه زیاد شنیدیم که فلان مسئول فلان جا سرمایه گذاری کرده، فلانی فلان مقدار زمین تو فلان جا داره. تو همین فضای باران اطلاعات میشه در مورد همین ها هم تحقیق کرد. فقط مواظب باشیم باران رو با چکه سیستم فاضلاب اشتباه نگیریم.



+به خیلی چیزا نقد دارم ولی حالم از کسایی که با نقدهاشون شعور آدم رو به سخره میگیرن بهم میخوره
۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
مصطفی فتاحی اردکانی